среда, 1 сентября 2021 г.


28 липня

  Утвердження традицій понад тисячолітнього історичного шляху

  28 липня цього року Україна вперше відзначає День Української Державності, встановлений Указом Президента України від 24 серпня 2021 року №423 з метою утвердження понад тисячолітніх традицій українського державотворення, яке корінням сягає часів заснування міста Києва та розквітло за князювання Володимира Великого.

  День Української Державності запроваджений на утвердження спадкоємності понад тисячолітньої історії українського державотворення, а також для протидії російській дезінформації та історичним фейкам про буцімто єдність походження українського та російського народів.

  Історія українського державотворення засвідчується першими згадками про заснування столиці Давньоруської держави — міста Києва та подіями, пов’язаними з діяльністю князя Київського Володимира. У 988 році він прийняв християнство як державну монорелігію, що стало для України цивілізаційним вибором. Християнство сприяло піднесенню культури, освіти, дало поштовх розвитку кириличної писемності. Давня Русь успішно долучилася до загальноєвропейського культурно-релігійного простору. Її державотворчі традиції продовжили, зокрема, Галицько-Волинське князівство, Українська козацька держава, Українська Народна Республіка, Західноукраїнська Народна Республіка, Українська Держава гетьмана Павла Скоропадського, Карпатська Україна та сучасна незалежна Україна.

  Саме на вшанування видатного державотворця Київського князя Володимира Великого у День Хрещення Київської Руси–України — 28 липня — Указом Президента України від 24 серпня 2021 року №423 встановлено День Української Державності.

  Святкуючи його, ми засвідчуємо також і повагу до Тараса Шевченка, Миколи Костомарова, Володимира Антоновича, Михайла Драгоманова, Івана Франка, Лесі Українки, Михайла Грушевського, інших знаменних представників і представниць національної еліти і борців за державність та незалежність України.

  В основу концепції державних заходів до Дня Української Державності закладено ідею тяжіння та спадкоємності тисячолітніх державотворчих традицій України від Русі до сьогодення.

  Прагнення до свободи та самостійності є визначальною цінністю українців, що давала наснагу і сили залишатися собою в часи бездержавності.

  День Української Державності нероздільно пов’язаний із розвитком війська та військовими тисячолітніми традиціями. Українці — захисники нашої державності — нащадки воїнів-русичів, козаків, січових стрільців, вояків УПА.

  Сучасні Збройні Сили України, стримуючи агресора — Російську Федерацію, захищаючи суверенітет і незалежність Української держави — доводять, що українці — народ-військо.

  Державність неможлива без Головного Закону країни. Історія українського конституціоналізму має глибоке історичне коріння. Перша відома кодифікація права на українських територіях відбулася за часів Русі і була зафіксована в «Руській Правді». В багатьох випадках український конституціоналізм випереджав європейський. Йдеться про конституцію Пилипа Орлика 1710 року, де вперше в Європі обґрунтовується можливість існування парламентської демократичної республіки. Основоположні акти УНР та ЗУНР продемонстрували правову та політичну зрілість нашої нації під час боротьби за державність у 1917—1921 роках.

  Розвиваючись під впливом європейських країн, наше право відображало національний характер українців, спосіб життя, цінності та суспільні відносини. Програмні документи Української головної визвольної ради як підпільного парламенту часів Другої світової війни засвідчили прагнення учасників визвольного руху дотримуватися принципів демократії навіть у найважчих умовах підпільно-партизанської боротьби. У конституційному процесі незалежної України відбився непростий шлях молодої демократії до соціально-правових стандартів і цінностей об’єднаної Європи.

  Упродовж тривалої історії українці не полишали боротьби за свободу та здобуття державності. Першу в ХХ столітті незалежність Україна проголосила 22 січня 1918 року. Актом 24 серпня 1991 року її врешті остаточно утвердила — відновила незалежність. Україна у ХХ столітті кілька разів здобувала суверенітет і втрачала його через внутрішні незгоди під час зовнішньої агресії. Національна єдність — обов’язкова умова збереження державності.

  Державні символи України також відбивають тяжіння та спадкоємність наших національних традицій, ідентифікують нашу територію протягом історичного періоду.

8 липня

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/6885-22 від 22 червня 2022 року

Департаментам (управлінням) освіти і науки
обласних, Київської міської військових адміністрацій

Щодо запобігання та протидії
сексуальному насильству,
пов’язаному зі збройною агресією
російської федерації на території України

На виконання пункту 3 резолюції Віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Стефанишиної О. від 14.06.2022 № 14848/0/1-22, з метою надання комплексної допомоги особам, які у зв’язку з війною постраждали від насильства, зокрема сексуального, Міністерство освіти і науки України просить із залученням органів місцевого самоврядування та у співпраці із міжнародними та громадськими організаціями в межах компетенції провести профілактичну роботу серед учасників освітнього процесу та забезпечити соціально-психологічну підтримку особам, постраждалим від війни і насильства, пов’язаного зі збройною агресією російської федерації на території України.

Коли на початку повномасштабної війни в медіа почали з’являтися повідомлення про випадки зґвалтувань окупантами, в масштаб проблеми було складно повірити. Жінки та чоловіки, люди похилого віку, діти й навіть немовлята - свідчення очевидців та постраждалих показують, що ніхто не застрахований від ризику сексуального насильства.

Будь-яке сексуальне насильство - є воєнним злочином, порушенням законів та звичаїв війни.

Як і за решту порушень норм міжнародного права, за сексуальне насильство передбачена відповідальність. Її призначають за результатами розгляду судових справ у Міжнародному кримінальному суді в Гаазі, створеними трибуналами або національним судом України.

Саме тому важливо фіксувати злочини, свідками чи постраждалими від яких стали учасники освітнього процесу та збирати максимум доказів для притягнення винних до відповідальності.

В цьому випадку варто зробити наступне:

  • звернутися за медичною допомогою для фіксації стану здоров’я до медичного закладу (103);
  • повідомити про злочин Нацполіцію (102), Генеральну прокуратуру (0 800 507 001) або Урядову гарячу лінію (15 47);
  • зафіксувати злочин та можливих свідків: описати обставини, місце (адреса чи позначка на карті), дату й час злочину, ПІБ, дату народження та контакти постраждалої особи, детальну інформацію про злочинців (кількість, якщо відомо — імена й посади, наявність зброї, про що розмовляли між собою тощо), інформацію про схожі випадки у вашій місцевості, завдану шкоду, контакти свідків, фото/відео з місця подій.

Якщо потерпілі перебувають на тимчасово окупованій території і не мають змоги звернутися до уповноважених органів влади — можна повідомити про злочин Офіс Генерального прокурора телефоном (096 755 02 40) або електронною поштою (conflict2022.ua@gmail.com).

Передати інформацію для подальшого розслідування можна:

  • на сайті Офісу Генерального прокурора України;
  • через телеграм-боти: @stop_russian_war_bot або @war_crime_bot.

Сексуальне насильство нерідко стає сильною психологічною травмою для постраждалих, тому важливо звертатися й за психологічною допомогою.

Таку допомогу можна отримати за телефоном Урядової гарячої лінії (15 47), Національної гарячої лінії з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації (116 123), безпосередньо у закладі освіти від практичного психолога чи соціального педагога.

Вчасна й професійна психологічна допомога може запобігти подальшому травмуванню та розвитку депресії у постраждалих.

На сайті Міністерства освіти і науки України розміщені актуальні матеріали, відео та анімації для батьків, учителів та дітей щодо запобігання сексуальному насильству. Ресурс доступу. https://mon.gov.ua/ua/news/stop_sexting-privatnist-v-interneti-pid-chas-vijni

На вебсайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» створено сторінку «Матеріали для використання в роботі під час воєнних дій», яка постійно оновлюється за покликанням.

Пропонуємо для використання кращі практики психолого-педагогічного супроводу та підтримки учасників освітнього процесу в умовах воєнних дій і збройних конфліктів, надання соціально-психологічної допомоги постраждалим від насильства та торгівлі людьми за покликанням.

Заступник Міністра                                       Віра Рогова


30 травня

Пам'ятка безпечної поведінки під час літніх канікул

До уваги учнів та батьків! Закликаємо Вас завжди пам'ятати елементарні правила безпеки, щоб літній відпочинок не був зіпсований

Пам'ятка
безпечної поведінки під час літніх канікул

Шановні учні та батьки!

     Ось і розпочинаються літні канікули. Пам'ятайте, що літні канікули - це можливість  набратися свіжих сил, оздоровитися, закріпити набуті знання і використовувати їх у домашніх умовах. Звертаємо увагу на організацію відпочинку Вашої дитини  під час канікул. Приділяйте, будь ласка, більше уваги своїй дитині. Залучайте до виконання домашніх обов’язків. Тримайте під контролем проведення дозвілля сина (доньки) за межами дому у вечірній час.

     Як завжди, кожен з нас проведе канікули по-різному. Подорожі, екскурсії, море, гори, походи, багато друзів - все це чекає на вас влітку. Бажаємо усім гарного відпочинку, яскравих вражень, незабутніх зустрічей, захоплюючих мандрівок!

      Але також закликаємо Вас завжди пам`ятати елементарні правила безпеки, щоб літній відпочинок не був зіпсований:

- Гуляти й гратися можна в місцях, які призначені для цього.

- Небезпечними для ігор можуть бути сходи, підвали, горища, будівельні майданчики, ліфти.

- Під час ігор у небезпечних місцях можна одержати травми й каліцтва різного ступеня тяжкості.

- Під час ігор не варто демонструвати свою хоробрість одноліткам, стрибаючи з великої висоти, пірнаючи з крутих схилів на велику глибину, здираючись якнайвище на дерева.

- Під час літнього відпочинку слід поводитися так, щоб не мати дорікань із боку дорослих.

- Під час канікул слід, як і раніше, дотримуватися правил техніки пожежної безпеки.

- Не можна брати в руки незнайомі предмети, кидати їх у вогонь, гратися ними. Найкраще повідомити про місце їхнього знаходження дорослим.

- Під час відпочинку на узбережжі слід обов'язково дотримуватися правил поведінки на воді й поблизу неї.

- Одяг та взуття для відпочинку слід вибирати згідно із сезоном.

- Після контакту зі свійськими тваринами слід добре вимити руки з милом.

 

Правила поведінки у зв’язку з епідемією 
коронавірусної інфекції (COVID -19):

1. Не слід ходити в гості та відвідувати громадські місця.
2. Частіше перебувай на свіжому повітрі.
3. Уникайте переохолодження, обмежуйте своє перебування на холоді.
4. Частіше провітрюй кімнату.
5. Частіше мий руки з милом, дотримуватись правил особистої гігієни.
6. Дбайте про повноцінне харчування, збагачуйте організм вітамінами та калоріями. Щоденно їж свіжі овочі (часник, цибулю) й фрукти — вітаміни посилюють захисні сили організму.
7. Під час епідемії грипу носи захисну маску.
8. Користуйся особистим посудом і рушником, якщо вдома хтось хворий на грип.

 

Пам`ятка з техніки безпеки на літніх канікулах

 1. Правила дорожнього руху

•  Ходити тільки по правій стороні тротуару;

•  дорогу переходити не поспiшаючи;

• не можна переходити дорогу навскіс;

•  переходячи дорогу слiд подивитися налiво, дiйшовши до середини  зупинитися i подивитися направо;

•  якщо не встигли перейти вулицю i рух транспорту почався, слiд  зупинитися на серединi вулицi i зачекати, поки рух припиниться;

•  якщо немає тротуарiв, слiд триматися лiвого боку дороги, тобто йти  назустріч транспорту, що рухається.

 

 2. Правила електробезпеки

•  Під час вимикання електроприладiв забороняється витягувати вилку з  розетки за шнур;

•  категорично забороняється користуватися електроприладами, в яких знайдено несправнiсть;

•  не торкатися мокрими руками електроприладiв, якi знаходяться під  напругою;

Пам’ятайте: зовнiшнiми ознаками несправностi електропроводки або приладiв є специфiчний запах пiдгораючої iзоляції, з’явлення іскри, перегрівання штепсельних розеток i вилок.

 3. Вибухонебезпечні предмети

• До виявлених вибухонебезпечних предметiв нi в якому разi не можна торкатись, перекладати, розряджати, зберiгати;

• забороняється використовувати снаряди для розведення вогню;

• не можна збирати, здавати снаряди в металобрухт;

• виявивши вибухонебезпечнi предмети, необхiдно термiново повiдомити мiлiцiю, школу, вiйськкомат.

 4. Правила протипожежної безпеки

• Дотримуйтесь правил протипожежної безпеки в спекотну погоду;

• гра з вогнем — одна з причин пожежi;

• дотримуйтесь правил протипожежної безпеки під час відпочинку на природі.

 5. Правила поведiнки на водi

• Купатися можна тiльки в сонячну безвiтряну погоду при температурі повiтря не нижче 20—250 С i води — не менш нiж 18—200С;

• купатися дозволяється тiльки в спецiально вiдведених мiсцях;

• забороняється заходити у воду глибше, нiж по пояс, людинi, яка не вмiє плавати;

• не запливайте за знаки огорожi акваторiї пляжу;

• грубi iгри та пустощi у водi небезпечнi для життя;

• не забруднюйте воду та берег;

• не подавайте хибних сигналiв тривоги;

• не користуйтесь надувними матрацами, катерами та iншими предметами, якi не призначенi для плавання.

  6. Правила культури поведінки (правила в громадських місцях)

• Завжди прагнiть бути культурною людиною;

• поступайтеся мiсцем людям похилого вiку;

• поважайте старших, не будь грубим;

• не гуляйте пiзнiше 21 години;

• не сидiть цiлодобово бiля телевiзора, комп’ютера;

• бiльше читайте художньої лiтератури.

 7. Категорично забороняється

• Ходити на територiї новобудов;

• купатися без догляду дорослих;

• розводити вогнище в лiсi, поблизу лiнiй електропередач;

• iздити на велосипедi, роликах, скейтах  на тiй частинi дороги, де рухається транспорт.

  8. Суворо дотримуйтесь правил:

• дорожнього руху;

• користування газовими, електричними приладами;

• поведiнки дiтей на водi;

• протипожежної безпеки.

27 травня

Свято останнього дзвоника



Свято останнього дзвоника - радісне й сумне водночас. Хоч у 2021р. життя школярів змінилося через пандемію, а у 2022р  через війну., однак дуже важливо не втрачати бойовий дух та вірити у світле майбутнє юного поеоління.

                                        Весело всміхається травень,
                                    
                                        Бо скінчилась навчання пора.

                                        І зібралась на дзвоник останній (в онлай - режимі)

                                        Вся весела шкільна дітвора.

                                        
                                        Цей день у травні справді особливий,

                                        Весна усіх вітає залюбки.

                                        І учні всі сумні, але щасливі

                                        Увага всім! Тепер ми ДЕСЯТИКЛАСНИКИ!

19 травня 

Свято Вишиванки

Мета: познайомити з історією виникнення свята вишиванки в сучасній Україні; сприяти розвитку художнього смаку, уяви, фантазії; виховувати любові до українського мистецтва, шановливого ставлення до національних традицій українського народу;



День Вищиванки - свято національної єдності. Вишиванка - це наша національна гордість. Ще з сивої давнини відомо, що вишита сорочка є символом здоров'я та краси, оберегом щасливої долі та родової пам '   яті. За традицією  вишита сорочка передавалася з покоління в покоління, з роду в рід як родинна реліквія. Цей український оберіг пройшов крізь віки і нині символізує чистоту почуттів, глибину безмежної любові до Батьківщини.

                                 Вічна пісня барв і кольорів,

                                 Неповторна музика надхнення!

                                 Шепіт трав і шелест яворів,

                                 І дзвінки турботи сьогодення.


                                Хрестиком покладено в рядки,

                                Поспліталось, блиснуло веселкою

                                Ніжність материнської руки

                                На святому рушникові стежкою.


                                Дух народу в колір заплете,

                                Проросте і піснею, і цвітом,

                                А над світом, гляньте, а над світом

                                Українська вишивка цвіте.

                                                                   

                                                                17 травня

                                            ШКІЛЬНИЙ   ТЕАТР "А Р Л Е К І Н"

                      Театр це кафедра, з якої можна багато добра принести людям...

                                                                            

                                            Театр для нас  - це наче казка.

                                            Тут можна зняти свою маску,

                                            І стати можна тут поетом,

                                            Й складать віршовані куплети.



                                            Театр - це море сподівань,

                                            І нездійснених побажань,

                                            Це гарне місто відпочинку,

                                            І восени, і навіть взимку.



                                            Що "світ - театр",

                                            Ми знаємо не з преси,

                                            Що ми - актори - 

                                            Теж не новина...

                                           


                                           Саме життя для всіх нас 

                                           Пише  п'єси,

                                          Де кожна дійово основа  головна!



9 травня

Урок мужньості: Щоб жити, треба пам'ятати

Мета: познайомити учнів з героїчними сторінками історії нашої країни; виховувати мужність, почуття патриотизму, гордість за своїх земляків, любов до Батьківщини;


        9 травня - День пам'яті та примирення. День перемоги над нацизмом.
Війна і перемога - не тільки історія, це свідоцтво великого подвигу людей, які прийняли на себе головний удар у боротьбі з німецькими загарбниками, мужньо виконали свій священний обов'язок.

День Перемоги - свято зі сльозами на очах, свято радості і печалі, успіхів і втрат, свято пам'яті. Для нас війна - не тільки минуле, адже війна увійшла у кожен дім, у кожну сім'ю, вона забрала, поглинула у своєму полум'ї мільони людей.

Ми - українці! Ми ніколи не забудемо подвигу своїх дідів і батьків у Другій світовій війні.  Ми сьогодні шануємо всіх живих, і тих, хто пережив її, у кого й досі болять рани.


 Спинися біля братскої могили         
Тут сплять чиїсь батьки. брати, сини.
Вони Вкраїну рідну боронили
В горнилі найстрашнішої війни...

27 квітня

Бесіда: Небезпека ігор з вибухонебезпечними предметами





Мета:  пізнавальна – донесення інформації про вибухонебезпечні предмети й речовини, про їхню загрозу життю та здоров'ю.

 виховна – виховання почуття відповідальності за своє життя та життя інших людей, формування у дітей пильності та спостережливості до предметів, що їх оточують: на вулиці, в транспорті, в приміщеннях.

Форма проведення:. розповідь з елементами довідок, повідомлень, бесіди, діалогу.

Вибухонебезпечними предметами в наші дні можна вважати будь-яку речовину або предмет, які здатні вибухати й завдавати чимало біди тим, хто не вміє з ними поводитись. Вибухонебезпечні предмети становлять смертельну загрозу. До них належать: артилерійські снаряди; реактивні та інженерні міни; авіабомби; детонатори; ручні гранати; набої різних видів. Усі вони містять вибухові речовини й можуть вибухнути від незначного удару, струсу, переміщення, нагрівання їх в полум’ї.

Сьогодні щонайпильнішу увагу приділяють піротехнічним засобам: петардам, хлопавкам, бенгальським вогням, ракетницям тощо.

Навіть аерозольні балончики, які ми бачимо щодня – так само є вибухонебезпечними. Коли ми знаходимось на вулиці, в громадському транспорті чи приміщенні, ми повинні бути вкрай обережними з предметами, які на перший погляд здаватимуться звичними.

Наприклад: сумка або пакет, що лежать поодиноко; звичайна ручка, начебто кимось забута; дитячий м’яч, який так й просить, щоб його підкинули; просто блискучі, яскраві предмети, які так і хочеться взяти в руки і розглянути зблизька – саме на це і розраховує зловмисник!

ІІ. Основна частина

Вихователь. Велика і багата наша українська земля. Багата лісами, полями, гірськими породами, чистими лісовими озерами. Багата скарбами і таємницями, що в глибині землі, але багата часом неочікуваною небезпекою, що затаїлась десятиліттями.

Відтоді, як припинились останні вибухи Радянсько-німецької війни, минуло шістдесят дев’ять років, а земля все ще не перестає воювати. Навіть на порівняно «спокійних» територіях, де пройшло «суцільне» розмінування, щорічно рвуться снаряди і міни. Невідомі предмети завжди привертають увагу дітей. Особливо притягує їх небезпечний спадок минулих воєнних дій, військових полігонів. Хлопчаки з цікавості розшукують різні боєприпаси, намагаються їх розібрати, розпиляти, чи кидають у вогонь, наражаючи себе та оточуючих на небезпеку. А дорослі займаються пошуком металу, щоб заробити копійку, ризикують життям і здоров’ям, демонтуючи небезпечні знахідки та здають до пунктів прийому металобрухту.

Найчастіше причина трагічних наслідків криється в повній відсутності елементарних знань правил поведінки при знаходженні вибухонебезпечних пристроїв та різних підозрілих предметів.

Необхідно пам’ятати, що виявлені вибухонебезпечні предмети, які тривалий час перебували в землі чи воді, становлять ще більшу небезпеку. Від вологи при взаємодії металу та вибухівки утворюються хімічні сполуки — пікрати (ззовні вони мають вигляд білих порошкоподібних наростів), що вибухають навіть від невеликого тертя, маленької іскри, незначного удару. Не встигнеш і оком моргнути, як снаряд чи граната розлетяться на сотні осколків, здатних спричинити смерть чи каліцтво. Зовнішній вигляд боєприпасів від тривалого перебування в ґрунті або у воді сильно змінюється: під впливом вологи вони деформуються, іржавіють і від найменшого дотику можуть вибухнути. Ця зброя може розірватися в руці. Відомо чимало випадків, коли хлопці, не підозрюючи про небезпеку, гралися знайденими предметами. Гра з вибухонебезпечними предметами загрожує втратою здоров'я не лише тому, хто вирішив погратися, але й товаришеві, який стоїть поруч. Тому в разі виявлення незнайомих предметів або схожих на вибухонебезпечні.

СЛІД ПАМ’ЯТАТИ у жодному разі не можна торкатися знахідок власноруч і дозволяти це робити іншим;

 про знайдені підозрілі предмети слід негайно повідомити дорослих (МНС, у школі, міліції, найближчій установі);

 не можна розпалювати багаття поблизу знахідки;  слід запам'ятати дорогу до того місця, де була виявлена знахідка, й поставити застережний знак. КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

 брати вибухонебезпечний предмет у руки, зберігати його, нагрівати та ударяти по ньому;

 переносити, перекладати, перекочувати його з місця на місце;

 намагатися розібрати;

 використовувати для розведення вогню, кидати, класти у вогонь;

 заносити в приміщення;  закопувати в землю;  кидати в криницю або річку;

 здавати на металобрухт;

 використовувати для виготовлення саморобних піротехнічних засобів - петард чи вибухових пакетів.

Невиконання цих вимог і правил може призвести до тяжких наслідків, що, на жаль, трапляються дуже часто.

Також пам'ятайте, що знешкоджувати вибухонебезпечні предмети мають тільки спеціально підготовлені фахівці піротехнічних груп, які пройшли фахову підготовку та мають навички роботи з «відлунням війни».

Незнайомі предмети невідомого походження, смертельні іграшки

Вихователь. До небезпечних знахідок також можна віднести і звичайні предмети, які лежать, наче кимось забуті або загублені. Натрапити на незнайомі предмети можна скрізь: у громадському транспорті, на вулиці, в приміщеннях. Вони можуть бути дуже небезпечними, тому

У ЖОДНОМУ РАЗІ НЕ БЕРІТЬ ЇХ У РУКИ, ЯК БИ ЦІКАВО ВАМ НЕ БУЛО.

Йдучи по вулиці, звертайте увагу на підозрілі предмети:

 невідомий згорток або деталь, яка лежить у салоні машини чи прикріплена зовні;

 залишки різних матеріалів, які не повинні перебувати в цьому місці (мішки, згортки, пакети, дроти);  висячі дроти або ізоляційна стрічка;

 сумка, портфель, коробка;

 яскраві коробочки, різні привабливі предмети у вигляді трубочок, ручок, просто блискучі предмети, які так і хочеться взяти в руки і розглянути зблизька – саме на це і розраховує зловмисник!

 предмети, з яких лунають звуки (цокання годинника, ритмічні сигнали) Одним словом – все, що привертає увагу.

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ:

 Негайно повідом міліцію в усній формі, зателефонуй на 101, або дорослих про знахідку!

 помітивши річ без господаря, обов'язково зверніться до працівника міліції або іншої посадової особи, повідомте машиніста метро, водія автобуса (тролейбуса, трамвая);

 ні в якому разі не чіпайте знахідки і відійдіть від неї якнайдалі.

 не користуйтесь мобільним телефоном або іншими засобами радіозв’язку на відстані ближче ніж 50 м. Оскільки використання радіомагнітного випромінювання здатне викликати спрацювання радіовибухівника.


20 квітня

Етичний діалог: Цінуй кожну мить життя

Мета: ознайомити учнів з поняттям"життя", "цінність", допомогти з'ясувати такі питання: для чого людина живе на землі? виявити причини життєвих негараздів та шляхи їх усунення; розглянути чинники, які подовжують і скорочують життя; виховувати чесність, довіру відвертість, людяність, етичні норми поведінки;


Людське життя ... Неповторне та звичне, радісне й сумне, сповнене переживань, солодке як мед, і гірке як полин. Люди, їх мільони... усі вони зовсім різні й чимось неповторні. Вони, мов ті зорі на небі, що горять своєрідним світлом.

Стежина життя... Це по ній кожен має пройти гідно. Але якою вона буде? Людина повинна дорожити своїм життям! Життя людини - це найвища цінність!

                                                               Аксіоми життя

  •  Активно трудись!
  • Потрібно бути аскетом в розумних межах. Комфортно - сите життя"деморалізутиме" організм
  • Всі довгожителі - оптимісти
  • Бажання допомогти ближньому продовжує життя
  • Щирий сміх продовжує життя
  • Щасливі і позитивно налаштовані люди живуть довше

Жити не означає дихати, а це означає діяти  (Ж.Ж.- Руссо)

Ключ до життя - служіння людям (Д.Джексон)


18 квітня

Свято : "Великдень дущі"

Мета: формування загальнолюдських цінностей: христианської моралі, добра, милосердя, чесності, працьовитості, любові до свого народу, його історії, звичаїв, традицій, культури;

                                                                            Писанка - це неповторне багатство...

                                                                            Його треба берегти, як безцінний скарб

                                                                                                                О.Довженко



Переважно на квітень припадає найголовніше христианське свято- Пасха або Великднь. Це свято світлого воскресіння Христа, який проиніс себе в жертву за гріхи людей і спокутував їх своїми стражданнями. У воскресінні христиани бачать підтвердження життя після смерті.

                                                Христос воскрес!

                                                Христос воскрес! Радійте нині діти!

                                                Сповнилося найбільше із чудес.

                                                Пропала тьма, і сонце правди світить

                                                Христос воскрес! Воістину воскрес!

Ступає наша Планета у Великдень цієї весни - у пору оживлення й оновлення благодатних сил Всевищнього. Увіходимо і ми, громадяни України, у цей Великдень. З оновленням і змужнінням тебе, світолюбива і миротворна Українська Держава!

14 квітня

Година спілкування: Мій світ без насильства

    Мета: ознайомити дітей з документами, які захищають їх права, теоретично обгрунтувати сутність насильства, з'ясувати основні причини насильства над дітьми в середовищі сім'ї та виявлення шляхів його подолання;

Булінг - перекладається як утиск, дискримінація, цькування. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного та психічного) з боку дитини або групи дітей.

Вправа1. "Мікрофон"Запитання: 1. Що ви розумієте під словом "образа"?

2.Чи ображали вас колись? 3. Як ви відповідали на ці образи?

Вправа 2. Підбері слово протилежне за значенням - добро, усмішка, радість.

Вправа 3. Розфарбуй розмальовки добра і зла.

Вправа 4. "Впізнай вид насильства за описом" - фізичне, економічне, шкільне.

Удари, кидання в інших різними предметами, штовхання, підніжки, бійки, залякування, погрози, глузування, приниження, обзивання, образливі й принизливі прізвиська, вимагання грошей або речей, жебракування, крадіжки.

Вправа 5. Відшукай насильства в казці. "Колобок" (порушення права за життя - звіри хотіли з'їсти Колобка), "Коза - дереза" (порушення права на житло - коза оселилася в хатці зайчика і не пускала його до оселі).

11 квітня

Виховна година: Діалог про війну

    Мета: формування загальнолюдських танаціональних цінностей: толерантності,патріотизму, активної громадянської позиції, готовності захищати Батьківщину;

                                        Горять  книжки, і душі, і земля:

                                        Война регоче, розриває світ...

                                        Народжене в подвалі немовля

                                        Ще питає у Господа про звіт,

                                        Про Батьківщину зраджені зеркала -

                                        І ту любов, яка щитом не стала...

Ровно три місяці тому Україна прокинулась від звуків вибухів - повномасштабна війна постукала в усі наші домівки одночасно. Тепер усі ми знаємо, що таке "правило двох стін", уміємо розрізняти типи вистрілів за звучанням, звикли спати у підвалах та бомбосховищах. Ми об'єдналися заради допомого тим, хто стоїть за всіх нас на передовій. Зявдяки нам про сміливість українців дізнався увесь світ - він бачить, що кожен громадянин виборює перемоги на своєму фронті. Але ми впевнені: УКРАЇНА переможе! Нас, українців, чекає світле майбутнє! 

                                                                        7квітня

Урок здоров'я : "7 правил здорового способу життя"

(до Всесвітнього дня здоров'я)

Мета: привернути увагу до свого здоров'я, профілактики захворювання, мотивації та здорового способу життя;

Всесвітній День здоров'я! Відзначається 7 квітня! Здоров'я - одне з основних джерел радості, щасливого повноцінного життя.

... Коли воно є, ми марно тратимо, не дбаємо, а коли його  не стане - віддали б усе, щоб повернути назад...

                                            7 правил здорового способу життя

1 правило.            Правильне харчування. Більше фруктів та овочів, продуктів наповнених корисними для нашого оргвнізму речовинами.

                                                                            



2 правило.              Будьте активними, життєрадісними і відкритими до світу!

                                                                    

3 правило.                Скідливим звичка скажемо: "НІ!"

                                                                    


4 правило.                Дотримуйтеся правильного распорядку дня. 

                                                                        


5 правило.                Не зациклюйтеся на невдачах і промахах. Тільки позитивний                                     настрій!   

                                                                                

6 правило.                Частіше бувайте на свіжому повітрі

                                                                       

7 правило.                Себе треба любити, про себе потрібно піклуватися        

                                                                    


5 квітня

Робота театрального гуртка" Арлекін"

Тема: Інсценізація

Мета: розвивати акторські навички, сценічну мову, фантазію,уяву; виховувати любов до театрального мистецтва;


                    Інсценізація - переробка літературного твору ( прозового. поетичного) для постановки його на сцені. Інсценізація має на меті засобами драматургії передати ідейно - художній зміст твору, тут можлива його інтерпретація.

Завдання: інсценізація вірша "Лікар", "Годинник", "Кольоровий настрій".

4 квітня

Година спілкування: Байдужість, доброта, милосердя

                         Мета: розширювати знання учнів про людські чесноти, ознайомити з поняттям байдужість як негативною рисою характеру;



                                                     Не говори про доброту,

    Коли ти нею сам несяєш,

  Коли у радощах вітаєш,

Забувши про чужу біду,

  Бо доброта не тільки те,

 Що обіймає тепле слово

      В цім почутті така основа,

  Яка  з глибин душі росте

    Милосердя і доброта - два крила, на яких тримається людство. Бійся байдужих. Через їхню мовчазну згоду у світі є і зрада, і вбивство, і всі нещастя на землі. Учися добро творити, воно дорожче від золота. Добро - найдорожчий скарб. Ми повинні робити добрі справи.


29 березня

ВИХОВНА ГОДИНА

"Сторінками Червоної книги"

Мета: узагальнити знання учнів про значення екологічного чистого середовища для життя людей; виховувати екологічну культуру мислення і шанобливого ставлення до тварин і рослин;


Не рвіть не нищіть, не топчить ви квіточку духмяну, вона себе не захистить - я їй на захист стану!

Людина - частина живої природи. Знищуючи її, вона знищує себе. Вчені підрахували, що від 100000 до 1 млн. видів тварин та рослин зникли до 2000 видів. Червона Книга України попереджує нас: такі рослини.як лілія лісова, нарцис вузьколистий, конвалія звичайна, лапаття біле повністю знищені.Бережіть природу України! Не знищуйте даремно її красу і неповторність! Природа - це казка, яку треба читати  серцем!

28 березня

Ми Разом з Вами!!!


17 березня




10 березня

Цивільному населенню під час бойових дій забороняється:

- підходити до вікон, якщо почуєте постріли

- спостерігати за бойовими діями

- стояти чи перебігати під обстрілом

- конфліктувати з озброєними людьми

- носити військовий одяг

- демонструвати зброю або предмети, схожі на неї

- підбирати покинуті зброю та боєприпаси.


Твої дії у разі повітряної тривоги:

- Вимкни електроприлади, перекрий газ та воду

- Вимкни світло, закрий штори

- Терміново перемістись до найближчого укриття, візьми документи, гроші та їжу

- Не панікуй, попередь рідних та сусідів.

28 лютого

Протипожежна безпека 

ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ В НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Пожежа була і є найнебезпечнішим стихійним лихом. Внаслідок пожеж гине та страждає значна кількість людей. Хотілося б звернути вашу увагу на банальні, але водночас необхідні знання правил пожежної безпеки. Бо як відомо найкращий спосіб захиститися від пожежі – не спричинити її.

Як діяти учням та вчителям у разі пожежі в школі?

Насамперед слід негайно повідомити про пожежу в пожежну охорону зачинити двері з класі де горить. Якщо через вікно побачите охоплене вогнем приміщення, не намагайтеся увійти в нього. Відчинені двері перешкодять евакуації – раптовий приплив повітря може призвести до поширення вогню з великою швидкістю.
Повідомте про пожежу дирекцію школи, вжийте належних заходів щодо евакуації дітей та людей із приміщення. Тут особливо важливо не панікувати. Евакуацію проводіть з усього приміщення, коли пожежу виявлено тільки в якійсь його частині.
Почувши сигнал тривоги, учні стають біля парт і за вказівкою вчителя залишають по одному класну кімнату. Прямують до місця збору, останнім іде вчитель із класним журналом. Належить зачинити двері класної кімнати й усі інші двері на шляху евакуації.
Діти з одного класу спускаються (по одному) сходами тільки з одного боку, залишаючи другий для інших класів за винятком тих випадків, коли сходи дуже вузькі. Не обганяйте одне одного та не штовхайтесь.
Усі кого не було в школі під час сигналу тривоги, повинні негайно йти до місця збору й приєднатися до свого класу чи групи.
У разі потреби організовують пошуки людей, яких не виявили на місці збору. Нікому не можна повертатися в приміщення, наприклад по одяг чи книги, без дозволу працівників пожежної частини або директора школи. На місці збору кожен клас чи група людей займають чітко визначене місце і перебувають там до певних вказівок із боку дирекції. Місце збору повинне бути під навісом чи в іншому приміщенні. Вже до прибуття пожежної охорони слід знати де саме, у якому приміщенні пожежа і чи всіх евакуювали. Повинен бути план евакуації зі школи. Начальника прибулого пожежного підрозділу зустрічають, маючи повну інформацію.







24 лютого

                                         Етичний діалог "Сміх продовжує життя"

            Мета: розвивати почуття гумору, формувати навички доброзичливого спілкування з людьми;

Світ сміху - це особливий світ. Сміх - це сонце, воно проганяє зиму з людського обличчя. Він захищає наш організм від стресу, а отже - від багатьох тілесних  недуг. Під час сміху в головному мозку людини виділяються гормони щастя (ендофіни), і ми почиваємося радісно, захищеними від усяких негараздів.


        Той, хто любить сміятися, хто сприймає життя іронічно, ніколи не захворює на невроз! Щоб засміятися, людині потрібно напружити   17 м'язів, а щоб насупитися - аж 43! Тому веселим і усміхненим бути легче, чи не так?
          СМІЙТЕСЯ НА ЗДОРОВ'Я !!!


23 лютого

                                                Класний час: Твоя майбутня професія

Мета: ознайомити учнів із різнманіттям професій, допомогти виявити здібності до певного виду діяльності, визначити суспільну значущість обраної професії, повагу до різних типів діяльності.

            Ширий скарб для людей - уміння трудиться

                                                                        Езоп

            Той, хто з дитинства знає, що праця є закон життя, хто змолоду зрозумів,             що хліб добувається тільки в поті чола, той здатний до подвигу, тому в                     потрібний день і годину в нього знайдеться воля його виконати й чинності             для нього

                                                                        Жюль Верн


            У світі існує більше 50 тисяч професій. Як знайти серед них свою? Проблема вибору професії дуже серйозна. Щоб вибрати свою справу розумно, потрібно для початку розібратися у собі. Існують основні типи професійної діяльності людини:

Людина -  Природа - ветеринар, агроном, вівчар, тракторист.

Людина - Техніка - водії, матроси, електромонтери.

Людина - Людина - вчитель, лікар, журналіст, продавець.

Людина - Художній Образ - художники, актори, режисери, поети.

Завдання: 

1. Якою професією ти хочеш оволодіти в майбутньому?
2. Яке значення має дана професія для суспільства?
3. Якими особистими якостями повинен оволодіти представник цієї професії?
4. Які професії, на вашу думку, завжди потрібні, сучасні, а які престижні?


22 лютого

                                         Заняття театрального гуртка "Арлекін"


                                         Етюди на вираження основних емоцій

Мета: розвивати здатність розуміти емоційний стан та адекватно виражати своє (увага, інтерес, зосередженість).

Етюд "Смачні цукерки". У дівчинки в руках уявна коробка з цукерками. Вона простягає її по черзі дітям. Вони беруть цукерку, дякують, розгортають папірець і пригощаються. По обличчю видно, що частування смачне.

Етюд "Прогулянка". Літній день. Діти гуляють. Пішов дощ. Діти біжать додому. Прибігли вчасно, починається гроза. Гроза минула, дощ перестав. Діти знову вийшли на вулицю і почали бігати по калюжах.

Етюд "Битва". Одна дитина зображує Івана - царевича, другий - Змія - Горинича (голова та кісті рук - це голови Змія). Йде бій. Змій - переможений.

21 лютого

                                            День пам'яті Героїв Небесної Сотні

                    20 лютого Україна вшановує пам'ять Героїв Небесної Сотні. Людей, що мужньо і хоробро відстоювали нашу незалежність та нашу єдність. Людей, які вкотре довели, що Україна завжди боротиметься за свою свободу.


                                        Герої не вмирають. Просто йдуть
                                        з Майдану  -  в небо. В лицарі - зі смерті.
                                        Пливуть човни. Пливуть човни. Пливуть...
                                        Героям слава - вписано у серці.


14 лютого

                                                    День Святого Валентина

                День Святого Валентина ще іменують Днем усіх закоханих. Це свято іменують Днем усіх закоханих і відзначається молоддю щорічно 14 лютого. Молоді люди дарують своїм половинкам "валентинки" - символічні листівки у формі сердечек.



                        Нічого кращого немає, як серце серцю довіряє,

                       Людські надії, сподівання, і найбезмежніше кохання...


                                                                    8 лютого

                            Інтерактивна бесіда: "День безпеки інтернету"

Мета: розширити й поглибити знання про безпечний інтернет та соціальні мережі, сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в інтернеті та соціальних мережах і про шляхи їх подолання, мотивувати поширювати цю інформацію у своєму  середовищі;



В наш час значно зріс вплив Інтернет - ресурсів на особистість. За допомогою Інтернету можна отримати інформацію, навіть не виходячи з дому. Інформаційному впливу найбільше піддається наймасовіша і найактивніша частина аудіторії Інтернету - молодь.


                            Правила користування соціальними мережами:
  • Не повідомляй про себе і батьків приватну інформацію
  • Не вір всьому, що кажуть про себе віртуальні знайомі
  • Не погоджуйся на зустріч з випадковими знайомими
  • Обмежуй свій час перебування в соціальній мережі
  • Не ображай інших, не лайся, будь чемним
  • Якщо опиняєшся в складній ситуації, поговори з батьками
            Завдання: 1. "Займи позицію". Назвіть чітко та коротко позитивні та негативні сторони Інтернету.
                               2. "Хто більше". Напишіть якомога більше назв соціальних мереж.
                               3.  "Сонечко".  На промінцях сонечка напишіть свою улюблену справу в мережі Інтернет.


3 лютого

                                         Усний журнал:"Товаришування і дружба"

Мета: розширити і поглибити поняття дружби і товаришування - цих важливих показників вихованості учнів, а також розуміння морального сенсу дружби, взаємодопомоги, співробітництва, співпереживання;

                    У дружби багато крил, а закон у неї один - вірність...

Товаришування, дружба - взаємини між людьми, які народжують, міцніють на основі спільного навчання, інтересів, уподобань. Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а дружити - лише з одним чи кількома. Друзів пов'язує велика повага один до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога.



                                Питання для обговорення:

      • Які людські якості найбільше цінуються у дружбі і чому?
      • Яким повинен бути справжній друг? 
      • Чого ви сподіваєтесь від своїх друзів?
      • На що можуть розраховувати ваші друзі?
      • Щоб ви хотіли дати вашим друзям?
      • Щоб потрібно робити для того, щоб мати справжніх друзів?

2 лютого

                                           Година доброти "Добро робити легко"

Мета: популяризувати доброчинність як практичне втілення духовних надбань людини, національних та загальнолюдських цінностей; виховувати високі моральні цінності;

                                    Розпочинається година доброти,

                                    Тож прошу вас серця свої відкрити,

                                    Щоб зрозуміти і запам'ятати,

                                    Лише з добра усе бере початок...


       Доброта - найбільша цінність нашого життя. Бути добрим - це значить допомагати одне одному у біді, дарувати радість знайомим і незнайомим людям, захищати молодших і піклуватися про старших.

          -  Що таке добро?

           - Які людські чесноти ви б змогли віднести до слова "добро"

            (чесність, щедрість, ніжність, справедливість);

            - А з чим асоціюється добро у казках?

                ( із добром);

            Згадаєм Кривеньку Качечку, її чуйне ставлення до стареньких. Казка "Дикі лебеді" і самовіддана сестричка крилатих братів. Не забудем і Попелюшку, що випромінювала ніжність і доброту.

Завдання: складіть  в свій рюкзачок все, щоб хотіли взяти в життєву дорогу.

                                                                          



1 лютого

                                                Робота театрального гуртка

                                                    Тема : Сценічна мова

Мета: Формувати навички діалогічного та монологічного мовлення, розвивати зв'язне мовлення, вміння влучно й оригінально передавати свої думки;

    Слово на сцені має звучати чітко, ясно доносити думку, бути емоційно насиченим. В роботі з дітьми, які мають вади мовлення, дуже важно приділяти увагу роботі над сценічним мовленням, постановкою голосу, дикції.

Мова на сцені може мати форму великого висловлювання (монолог), протікати як розмова з партнером (діалог), або звучати як міркування героя, його "внутрішній діалог".

Діалогічне мовлення - це процес взаємодії двох або більше учасників спілкування. Діалог складається із запитань та відповідей, не потребує розгорнутих речень, тому що їх зміст доповнюється мімікою, жестами, інтонаціями, а також ситуацією, обстановкою.


                                                                    31 січня

                                    Етичний діалог: "Змініть життя на краще"

                                                                            

                                                                   Мета: сприяти формуванню цінності власної відповідальності в плануванні свого життя і у відносинах з людьми; формувати особистість учня, її духовність і моральність на прикладі вивчення рідного краю, природи, кращих традицій українського народу; виховувати глибоку віру в перемогу добра і справедливості.

Життя дуже дивне, але іноді ми цього не цінуємо. Ми не помічаємо можливих яскравих її фарб з - за постійної метушні і депресивного стану. І коли у вас виникає бажання змінити своє життя - прислухайтесь до свого голосу! А щоб змінити її, потрібно почати з себе!


                    Не звертайте уваги на дрібні непорозуміння!

                    Ніколи не здавайтеся! Вірьте у власні сили!

                    Усміхайтеся, це надасть вам упевненості!

                    Позбавтеся негативних думок! Життя - це бумеранг!

28 січня

                                                ДЕНЬ ПАМ'ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ

Мета: розширити знання учнів про трагічні події січня 1918 року під Крутами, на прикладі подвигу однолітків формувати й розвивати мотивацію, спрямовану на підготовку до захисту Вітчизни; виховувати повагу до історичного минулого українського народу, борців за незалежність;


                                    Крути! Крути! Мужність і повага!

                                    вірність, що міцніша понад смерть

                                    Крути! Крути! Горда і завзята

                                    Кличе пісня і веде вперед!

27 січня

                                    Клуб спілкування: Привіт! Я конфлікт!

Мета: навчити учнів унікати конфлікту у житті, вміти спілкуватися, дружити між собою,  сприймати життєві  ситуації, аналізувати їх, знаходити шляхи виходу з проблемних ситуацій, розвивати загальнолюдські чесноти; виховувати товарисьі стосунки;

Усі ми люди на цій великій Землі. Всі ми - різні. Скільки людей, стільки характерів. У кожного з нас є своє світобачення, світосприйняття, інтереси, уподобання, плюси і мінуси у характері. Та об'єднує всіх нас одне ціле, яке називається словом -  "людство" - те, що народилися ми з лона матері. Нерідко наше життя затьмарюють конфлікти. Вони, як правило, є наслідком невміння спілкуватися. Конфлікт - невдоволеність, тривога, небажання вчитися з певними людьми.


                                                       Як уникнути конфлікти?
            1. Необхідно завжди шукати такі шляхи, щоб уникнути сварок
            2. Ніколи сам не роби того, чого б не хотів, щоб робили тобі
            3. Будь розсудливим і виваженим краще, ніж сваритися
            4. Намагайся вислухати протилежну сторону - це, мабуть, найважливіше.

                                                              26 січня

                                        Театральний гурток "Арлекін"

                                        Тема: Художнє оформлення сцени

                Мета: ознайомити учнів з художнім оформленням сцени; формувати позитивне ставлення до навколишнього світу та мистецтва взагалі; розширити сфери культурологічних уподобань та активізувати бажання брати участь у різних видах ігрової та музично - естетичної діяльності;

Декорації (фр. decoration - прикрашати) - художнє оформлення вистави засобами живопису, архітектури, графіки, освітлення, постановчої техніки. Декорації надають змогу поглянути на твір по - новому, побачити, уявити, дофантазіювати сцени текстів, більш глибоко розуміти твір мистецтва.




Бутафорія (італ.) - це художні, штучно зроблені речі, що імітують скелі, дерева, траву, меблі, архітекрурні деталі.

Реквізит (лат. requisitum) - це справжні побутові речі, які не виготовляють у майстерні. а купують у крамницях (наприклад, мундштук, люлька, кисет. перо, ручка).

                                                                            
                                                                            


Театральний костюм. Головне завдання театрального костюма - передати соціальну характеристику героїв та дух тієї епохи, в якій відбувається дія вистави. Кожен актор з'являється на сцені, необхідно ретельно продумати, він повинен органічно доповнювати оформлення вистави.

                                                               


                                                             25 січня

Наша добра традиція продовжується... Ми прийшли в місцевий парк, нагодувати зимових птахів. "Просто чудово! Молодці! - говорили перехожі. Ми були дуже задоволені, що наші старання не марні і були помічені оточуючими, а значить, пішли на користь нашим птахам! І це найголовніше!

                                        Ми накрили птахам стіл

                                        під откритим небом,

                                        пригощали всіх птахів

                                        і зерном, і хлібом...


24 січня

Класний час: "Що значить бути сучасним"

Мета: сприяти формуванню цінності власної відповідальності в плануванні свого життя і у відносинах з людьми;

            формувати гідність та моральне обличчя учня - спадкоємця культури та                звичаєв свого народу;

            виховувати глибоку віру в перемогу добра і справедливості на землі,                        гарячу любов до Вітчизни;

Життя не стоїть на місці. Змінюються часи. Швидкий розвиток науки, техніки, нові технології вимагають глибоких і міцних знань від сучасної людини.

Якою ж повинна бути сучасна людина? Сучасна людина - гармонійна людина.

                            Сучасна людина вміє працювати на комп'ютері.

    
                                            Сучасна людина знає іноземну мову

    
                                    Сучасна людина вміє добре спілкуватися




                  Сучасна людина регулярно займається спортом


                         Сучасна людина - стан душі, мислення

21 січня

День обіймів



6 січня

                                            Усний журнал: Різдво Христово

        Мета: продовжувати знайомити учнів з народними звичаями та традиціями, дати уявлення про давнє свято Різдва Христова; розвивати зв'язне мовлення, увагу, фантазію; виховувати бажання духовно вдосконалюватися;



                                    Мороз тріщить і віхола мете,
                                    А на порозі в нас Різдво святе.
                                    Зійшла зоря різдвяна, ясно сяє,
                                    Зоря просвітниця, на темнім небокрає...

Сьогодні кожен славить і віта народження Святителя Христа, а християни всього світу щороку з нетерпінням очікують найсвітліше свято - Різдво Христове. У кожному куточку земної кулі, де схиляються перед іменем Христа, святкують цей воїстину великий день.

Різдво є святом милосердя. Воно уособлює вселюдську любов і народження віри в душі кожного христянина. Його знають і люблять через святково прикрашену ялинку, можливості колядувати, поглянути вертепи.



28 грудня

                                        Інформаційна вітальня: Новий рік на Україні

    Мета: ознайомити учнів із традиціями і звичаями українців; виховувати                бажання знати і пам'ятати духовні надбання рідної  землі, свого народу.


                                                            

Новий рік є одним з найпопулярніших свят не тільки в Україні, а й майже по всьому світу. Але кожна нація має свої традиції святкування. Українські Новини зібрали інформацію про те, які традиції святкування Нового року вкоренилися саме в Україні.

Українці святкували Новий рік першого січня не завжди. У різні часові проміжки відзначали Новий рік у березні і навіть вересні. З самого початку святкування Нового року українці робили це навесні. Цей звичай був пов'язаний з тим, що природа наново відроджується навесні і починається новий сільськогосподарський сезон. А в XV столітті Православна церква прийняла греко-візантійський обряд, тоді початок року наступав першого вересня. У цей же час та частина України, яка перебувала у складі Великого князівства Литовського, відзначала Новий рік першого січня, за католицьким звичаєм.

Весь християнський світ став зустрічати Новий рік першого січня після того, як було введено григоріанське літочислення. Цар Петро І ввів своїм указом святкування Нового року першого січня на території сучасної України 1700 році. Також цар ввів такі традиції як прикрашання новорічної ялинки, гучні святкування і маскаради.

Багато наших предків вірили, що в новорічну ніч Бог чує всі прохання. 31 грудня накривали пишний сімейний стіл, тому вечір цього дня називався щедрим. Також в новорічну ніч проводили різні обряди, спрямовані на захист домашньої худоби і хороший урожай. Такі обряди обов'язково проводив господар будинку, який звертався до дерев і тварин із закликами до родючості.

Також у переддень Нового року часто ворожили. Популярністю користувалося ворожіння, пов'язане з родючістю. На ніч у дворі клали стіг жита, пшениці і ячменю. Вважалося, на якому копиці сіна буде іній, та культура і вродиться краще всіх інших. Дівчата також полюбляли ворожити, але на свою долю. Використовувалися найчастіше такі ж ворожіння, як на Андрія чи Катерини.

Цікавим фактом є те, що раніше в українців символом Нового року була не ялинка, а дідух. Дідухом був стіг сіна, прикрашений стрічками, вінками, квітами. Цей символ ставили в будинку на покуті столу.

25 грудня

                            Година спілкування: "Новий рік крокує планетою"

Мета: ознайомити учнів із традиціями та звичаями народів світу; створити атмосферу святощів, хорошего настрою, веселощів;

             розвивати творчі здібності, уяву, фантазію, мовленнєву діяльність;

              Виховувати  почуття дружби, уміння ипрацювати й відпочивати у колективі;

 


                            Новий рік іде горами у червоних чобітках,

                            Сяють ясними вогнями скрізь ялинки по хатках...

Новий рік - веселе і барвисте свято, що відзначається по всьому світу, завжди супроводжується веселощами,  радісними подіями, барвистими подарунками,дивними чудесами і виконанням заповітних бажань.

    Італія. Харізматичні італійці визначають Новий рік 6 січня. Італійського Діда Мороза звуть Баббо Натале. Найбільш кумедна традиція, яку із задоволенням виконують жителі країни - викидати непотрібні речі. На столі обов'язково присутні сочевиця, виноград, горіхи - італійці вірять, що такі продукти залучать в будинок довголіття і благополуччя.

Англія. Діти Англії знають, що перед сном потрібно поставити на стіл тарілку, щоб Санта зрозумів, куди класти подарунки. А в різдвяні черевички обов'язково покласти сіно - частування для казкового ослика.

Японія. Жителі країни висхідного сонця відносяться до Нового року дуже трепетно, адже святковий дзвін має містичне значення. В свято дітям дарують не гостинці, а гроші, покладені в спеціальний конвертик- потібукуро.

Люди, що живуть в Південно - Африканській республіці, відзначають новорічне свято не менше екстравагантно, ніж італійці. В цей час з відкритих вікон починають падати холодильники...

В Індії дане свято називають Фестивалем вогнів. У цей день прийнято всім дарувати цікаві подарунки. Гостинці для дітей кладуть на особливий призначений піднос. Увечері, коли стемніє, люди виходять на вулицю, щоб запускати святкові феєрверки та петарди.

Австрія. В Австрії символами удачі та достатку в Новому році здавна вважаються сажотрус і свиня. За давніх часів у Новий рік, коли на вулиці з'являється сажотрус, люди бігли за ним, намагаючись доторкнутися й забруднитися сажею.

Іспанія. В Іспанії Новий рік святкують у колі друзів. Тут є традиція - у Новорічну ніч з'їсти 12 виноградин ( по одній з кожним новим ударом курантів). Іспанці вірять, виноград принесе їм удачу в кожному місяці наступного року.

Фінляндія. Фінляндія вважається справжньою Батьківщиною Діда Мороза. Щоправда, тут його називають Йолупуккі й живе він у Лапландії. Опівночі фіни виходять на вулицю й масово запускають феєрверки. Потім вдома вони ворожать на майбутній рік. Зазвичай це роблять на воску та олові.



19 грудня

                            Свято "... До нас поспішає Святий Миколай "

Мета: ознайомити учнів із традиціями, звичаями українського народу, виховувати бажання знати і пам'ятати духовні надбання рідної землі, берегти і наслідувати їх у повсякденному житті;



                                               Коли зимонька надходить,
                                               Земля примерзає,
                                               До діточок йде у гості 
                                               Свято Миколая.
                                               Як чекають! Листи пишуть,
                                               Дають обіцянки,
                                                А в переддень свята чемні
                                                Вже з самого ранку   
                                                Образочок Миколая 
                                                Всі собі виймають.      
                                            
                                                                                                                                                                                                                                                              За народними  повір'ями,  Святий миколай є оборонцем від стихійного лиха, опікуном морськіх походів. Йому повсякчас допомагають добрі ангели. В Україні Святитель завжди вважався покровителем і заступником усіх дітей.                      




У народі існує легенда, що вночі з 18 на 19 грудня Святий Миколай ходить у супроводі янголів від хати до хати і дарує слухняним діткам подарунки, які кладе їм під подушку у черевик біля порогу чи у глиняний полумисок, який увечері перед сном діти ставлять на підвіконня. А неслухняним Святий приносить різочки, що залишає у куточку.




На свято пекли обрядові миколайчики - печиво у вигляді чоловічіків, оздоблених візурунками. У деяких місцевостях миколайчиками називали смачні круглі пиріжки з нескоромною начинкою.   Пекли також медяники, що за формою нагадували миколайчиків, готували  страви з бобів, гороху та квасолі.




                                          
                                       
                                                 Хай добро вас не минає,
                                                Сонце щастям хай засяє!




                        Чудотворець Миколай до нас в гості завітав,
                         Будьте добрі й завжди щирі, живіть в злагоді і мирі!










16 грудня                        

Бесіда:  Перша допомога при переохолодженні

Мета: рзглянути вплив відмороження на організм людини; розвивати вміння надання першої медичної допомоги при відмороженні.




За глибиною ураження розрізняють обмороження 4-х ступенів:

І ступінь - шкіра стає блідою

ІІ ступінь - з'являються пухирі, шкіра навкруги них має синювато-червоний колір.

ІІІ ступінь - часткове змертвіння м'яких тканин.

IV ступінь - поряд із змертвінням м'яких тканин настає змертвіння кістки.

Перша допомога:
1. Необхідно зігрити теплими руками, легким масажем, диханням ділянки тіла, що охолоджені.
2. Накласти ватно - марлеву пов'язку.
3. Для теплоізоляції можна використовувати ватники,куфайки.
4. Ураженим дати гарячу їжу, таблетку аспірину або аналгіну , "но - шпу", або папаверин.
5. Людину, з порушенням дихання та кровообігу, необхідно швидко відвезти до лікувального закладу.
       Бесіда:   Правила поведінки на льоду та під час  перебування біля
                                     замерзлих водойомищ                                                                                                                                                                                                                                                                        
Мета: ознайомити дітей з правилами безпечної поведінки на водойомі взимку;
           навчити правильно діяти у разі потрапляння під лід.
1. Для групи людей безпечним є лід товщиною не менш, ніж 15 см.
2. Ніколи не перевіряй товщину льоду ударами ніг.  
3. Особливу обережність проявляй у місцях зі швидкою течією, джерелами.
4. У випадку, якщо ти все ж провалився під лід:
- не піддавайся паніці, утримайся на плаву;
- клич на допомогу;
 - намагайся вилізти на лід, широко розкинувши руки.
                                                

                                                    9 грудня

Клуб спілкування: Я маю право знати свої права


Мета: формувати правову свідомість; виховувати пошану до законів України.

Десять принципів із книги "Хор дітей" (Е.Р. Button, 1987).

1. Ми діти світу. Хто б не були наші батьки, де б ми не жили і в що б ми не вірили, поводьтеся з нами як із рівними.

2. Захищайте нас, щоб ми мали можливість рости гідно і вільно.

3. Нехай у нас буде ім'я і земля, яку ми можемо назвати своєю.

4. Ми не повинні мерзнути, і в нас має бути дах над головою. Забезпечити нас їжею та місцем для ігор. Якщо у  нас є проблеми у фізичному чи розумовому розвитку, ви ще більше турбуйтесь про нас.

5. Дайте нам можливістьжити в сім'ї. Якщо сім'я не може піклуватися про нас, то візьміть нас до себе.

6. Добре навчайте нас, щоб ми могли бути щасливими і плідна прожити життя.

7. Захистить нас від жорстокості, й від тих, хто може погано з нами поводитися.

8. Ростіть нас в умовах терпимості, свободи і любові.


2 грудня

Відверта кафедра : Будуйте храм в душі своїй


Мета: сформувати поняття добра і щастя, розділити ознаки щасливої і доброї людини, формувати ціннісне ставлення до власного життя.

                            Живи, добро звершай!
                            Та нагород за це не вимагай!
                            Хай оживає істина стара:
                            Людина починається з добра!

Милосердя і доброта - два крила, на яких тримається людство. Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердечність... Уміння розділити чужой біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити в горі і біді - це в характері нашого народу.

Найвища наука - життя це мудрість. А найвища мудрість - бути добрим.

Що я могу зробити, для того щоб бути щасливим? Я відповім: ЛЮБИТИ!

                        Правда в світі є дуже проста:
                        Сонце землю теплом зігріває.
                        А людина - її доброта
                        І любов у житті прикрашає.

                        Не кажіть про любов - докажіть,
                        Що ви любите тих, хто страждає!
                        Добрі справи нужденним чиніть -
                        Цього вічна любов вимагає!

1 грудня

                Урок здоров'я: ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ БОРЬБИ зі СНІДОМ     

Мета :  формувати та розвивати ціннісну мотивацію щодо бажання полібшувати своє здоров'я та виконувати правила поведінки, які відповідають принципам здорового способу життя;       


1 грудня світ відзначає день боротьби зі СНІДОМ та толерантності з ВІЛ позитивними людьми. За останні роки розповсюдження ВІЛ - інфекції серед підлітків та молоді набуло характеру епідемії. СНІД - трагедія для всієї людської спільноти.

ВІЛ - інфекція - одне з хронічних вірусних захворювань, викликане вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ), що призводить до глибокого порушення імунної системи, яке визначають медичним терміном "імунодефіцит".

Як передається ВІЛ:

1. Статевий шлях
2. Парентеральний
3. Через кров та інші біологічні рідини
4. Від матері до дитини (перинатальний

                                                                                                                                                

                                                    29 листопада

                                Виховна година: І плакала свіча в скорботі...

Мета: поглибити знання дітей про трагічні події 1932 - 1933 років, показати, що це була цілеспрямовпна політика з метою ліквідації проявів українізації; виховувати непримиренність до насилля, повагу. турботу, співчуття до людей, які пережили страхіття голодомору.

Коли гинуть люди від стихійного лиха, аварії, літака чи потягу, виверження вулкану - це одне. Коли гинуть люди на війні, захищаючи свою Батьківщину від ворогів, - це друге. А коли люди гинуть від голоду - це зовсім інше.

Хіба можна уявити, що народ - хлібороб помирає від голоду?

Пам'яті жертвам голодомору...

                                    Хай світло від свічки у небо летить,

                                    Хоч б одну душу зігріє в цю мить...


25 листопада

                        Етичний діалог: Що таке особистий простір та як його вберегти

Мета: сформування в учнів ціннісного ставлення до особистого простору та повага до простору оточуючих людей;

У кодної людини є своє: свої речі, свої інтереси і свій особистий простір, який людина розглядає як свою власність, а проникнення туди - як загрозу собі і замах на те, що йому належить.

- Як ви уявляєте для себе особистий простір?

- Що для вас вважається особистим простором?

Дійсно, у поняття особистого простору входять: почуття, тіло людини, емоції, думки, дії, особистий інформаційний простір - це право людини на таємницю.

Особистий час - час, який можна присвятити собі. а не займатися домашніми або рабочими справами.

Фізичні та матеріальні речі - наприклад. зубна щітка, улюблена чашка.

Місце, де можна усамітнитися - у кожної людини має бути свій затишний куточок, де можна побути в тиші і набратися сил.

                   У кожної людини повинен бути свій особистий простір

                                                    

                                                    24 листопада

Збір спілкування: ТАКТОВНІСТЬ

Мета: ознайомити учнів з поняттями "такт", "тактовність", виховувати бажання дотримуватись правил етикету;

Тактовність - відчуття міри, вміння відчувати настрій оточуючих, поважати їхню думку, погляди, почуття. Тактовна людина ніколи не дозволить собі штовхатися біля входу до транспорту, байдуже сидіти, коли поруч стоїть дитина або літня особа. В основі поведінки тактовної людини лежить уміння володіти собою.

ТАКТОВНІСТЬ, ВИХОВАНІСТЬ потрібно виховувати в собі.

А.П.Чєхов:"Добре виховання полягає не у тому, що не проллєш соусу на скатертину, а в тому, що не помітиш, якщо не зробить хто - небудь інший".

Запитання до учнів:

- Як ви розумієте цей вислів?

- Які риси характеру, на вашу думку свідчать про тактовність людини? Яка з них є найважливішою?

                                        

                                                              22 листопада                                    

        Вакцинація проти COVID-19: все, що потрібно знати

                            

Масштабна вакцинальна кампанія, що розпочалася два місяці тому набирає оберти. Мільйони людей у всьому світі вже встигли отримати щеплення проти COVID-19.

Наразі не існує специфічного лікування проти коронавірусної хвороби COVID-19, тому для того, щоб зберегти своє здоров’я потрібно мінімізувати ризик або навіть унеможливити ймовірність інфікування. Це стає можливим саме завдяки проведенню масової імунізації населення.

На основні питання про вакцинацію відповідає Головний державний санітарний лікар Міністерства оборони України Сергій Моргун.

Що таке COVID-19?

COVID-19 — гостра респіраторна хвороба, спричинена коронавірусом SARS-CoV-2. Передача вірусу здійснюється повітряно-краплинним шляхом. Схильні до захворювання усі категорії населення, проте найважчий перебіг відмічається у людей похилого віку та осіб, з наявними супутніми захворюваннями.

Для профілактики інфікування варто дотримуватись простих правил: носіть захисні маски правильно (вони повинні щільно закривати ніс та рот), мийте руки з милом не менше 20 секунд, за відсутності можливості помити руки — використовуйте спиртовмісні антисептики, не торкайтесь обличчя брудними руками та тримайте дистанцію в людних місцях.

Для чого потрібні вакцини та як вони працюють?

Вакцина — це препарат, що виготовлюється на основі ослаблених чи вбитих збудників хвороб, продуктів їх життєдіяльності або їх синтетичних аналогів. Нині застосовуються комп’ютерні методи для розробки вакцин на основі даних (банків даних) геномних послідовностей багатьох бактерій, збудників паразитарних інфекцій та вірусів.

Введення вакцини імітує хворобу, що надає змогу організму ідентифікувати збудник та «навчитись» боротись із даним збудником, виробивши специфічні антитіла. Така методика дозволяє організму підготуватись до можливої зустрічі із «справжнім» збудником та забезпечити більш легкий перебіг інфекції, у разі якщо вона виникне.

Чи безпечна вакцина?

Жодна вакцина не може бути застосована без проходження усіх фаз клінічних випробувань та затвердження її компетентними органами. Результати досліджень доводять ефективність вакцини проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2. Існує лише невелика ймовірність несприятливих реакцій після імунізації, оскільки сприйнятливість організму до окремих речових суворо індивідувальна.

Проте не варто через це уникати вакцинації, адже саме вакцина є дієвим способом профілактики інфекційних захворювань. Завдяки масштабним кампаніям з вакцинації вдалося мінімізувати ризик захворювання на такі інфекції як кір, краснуха, дифтерія та ліквідувати таке захворювання як натуральна віспа.


16 листопада

Заняття театрального гуртка "Арлекін"

                    Тема: Інтонація. Логічний наголос. Логічна пауза.

    Інтонація - це підвищення або зниження голосу в залежності від змісту фрази. Кожна фраза має свій мелодійний малюнок. Поки думка у фразі не завершена, голос з розвитком думки йде вгору. Коли думка закінчується, голос відповідно знижується. Це основна теза. Запам'ятайте її : думка не завершена - голос вгору, думка завершена - голос унизу.

Завдання : Фразу "Ваша  група займається" вимовити:

    - спокійно;

    - більш енергійно;

    - з питальною інтонацією;

Логічний наголос - це те саме, що наголошений склад у слові.

Завдання : Промовити фразу із правильною інтонацією і виділіть потрібне слово.

    Ти підеш сьогодні до театру? - Ні, у кіно.

    Ти підеш сьогодні до театру? - Сьогодні.

    Ти підеш сьогодні до театру? - Так.

    Ти підеш сьогодні до театру? - Ні, моя сестра.

 

                                                        17 листопада                                           









 11листопада

Презентація

Міжнародний день енергозбереження!



                                                         листопада

                                                    Мистецький салон

                                                      " Мальовнича Україна"

Мета: познайомити дітей з творчістю українського художника - М.Шелеста, розвивати інтерес до глибокого вивчення культури своїх предків, виховувати бажання знати і пам'ятати духовні надбання рідної землі.

М.М Шелест - відомий український художник, який особливо виразно стверджує талановитими творами свою закоханість у красу рідної землі. Його захоплення різноманіттям барв, форм довколишнього світу, велика віра і добро прослідковується в завершених композиціях.

            

  Кожна  пора року на полотнах художніка по - своєму прекрасна Осінь, і весна, літо і зима живуть на вікових полотнах!
                                         

                                                             

Зворушлива картина "Юність". Дівчина у білій сукенці біжить разом із темніми кіньми, за ними женеться злий пес. "То не дівчина з кіньми, а юна держава, яку лають з усіх боків, - зізнається Микола Шелест. Поруч річки - Рось і Дніпро." Але Україна - країна майбутнього: неповторна, єдина, свята...

                                                           3 листопада

                                                        Клуб спілкування

                                                    " Я подарунок людству"

Мета: мотивувати учнів на звернення до внутрішнього світу, розвитку позитивних якостей особистості (доброзичливості, толерантності, людяності, духовності), аналізу власних вчинків, корекції власної поведінки; сприяти вихованню внутрішньої опори людини;

            Щоб отримати позитивну самооцінку, ми вдаємося до різних стратегій, тобто підкреслюємо свій позитивний досвід, уникаємо постановки глобальних цілей, знецінюємо інших. Таким чином, людина формує кілька образі "Я", будує гнучку і стійку самооцінку, вибудовуючи ієрархію образів.

            
            Пізнання себе - це початок здоров'я.

            Пізнання себе - це початок духовності.

            Пізнання себе -це початок благополуччя.

            Пізнання себе - це початок всіх початків.

            Пізнавши себе, ніхто не залишиться тим, ким є.

            Пізнання себе - це шлях до самого себе.

            Пізнання себе - це дорога до успіху.

Кожна людина - унікальна істота і вірить у свою винятковіст необхідно кожному з нас. Подумайте у чому полягає ваша винятковість, унікальність. Отже, подумайте над тим, що ви, дійсно є подарунком для людства. Аргумунтуйте своє ствердження: "Я подарунок людства, тому що..."

Вправа "Художній фільм". Станьте режисером свого життя, замість того, щоб бути актором. Поставте фільм - кожен про своє майбутнє життя.

                                                        2 листопада

Заняття театрального гуртка "Пілігрім"

                                                            Тема: Етюди

Етюди - спеціальні вправи для вдосконалення акторської техніки, що мають повторюватись декілька разів до досягнення певного рівня майстерності.

Етюд "Парасолька". Йде дощ, сховавшись за парасольками і перестрибуючи через калюжі, поспішають люди. Але дощ пройшов, всім стало радісно, парасольки закрилися...




Етюд "Вальс осінніх листочнів". Спіймайте листочок, покладіть на долоню і станцюйте з ним легко, прозоро осінній вальс...


Етюд "Модниця". Ви уявляєте Будинок Високої моди нову колекцію одягу 2021 "Твій стиль". Зобразіть ходу моделі, а ще  - селфі напам'ять.



1 листопада

Презентація

Моя країна - Україна


22 жовтня

                                            Розпочалися осінні канікули

(25.10.-31.10.21р)

Нагадую вам про необхідність дотримання правил техніки безпеки та поведінки аби уникнути травмування!





25 жовтня

                                        Отруйні гриби та рослини





26 жовтня

Надзвичайні ситуації








27 жовтня

Протипожежна безпека





4 жовтня

Урок доброти

Мета: формувати ціннісне ставлення до тварин; виховувати любов до тварин, повагу до вірності, відданості домашніх улюбленців;


Ми завжди відповідаємо за тих, кого приручили! Майте чуйне, щедре і добре серце, щоб знайшлося в ньому місце і маленькій комашці, і тваринці.
Бажаю всім бути завжди уважними до наших пухнастих друзів і турбуватися про них!

21 вересня

Міжнародний день миру !


Мета:  ознайомити учнів із духовним та історічним надбанням українського народу;
виховувати бажання жити та працювати у мирі, дружбі та злагоді;

До цього свята в нашій країні  люди ставляться з глибокою пошаною і усвідомленням того болю, який задає війна. Недаремно символом  нашої держави став прапор, що має синьо- жовті кольори, які символюзують мирне небо та хлібну ниву.

                            Мир на землі - це затишок і тиша,

                            Це сміх дитячий і душі політ,

                            Коли поет чарівні вірші пише

                            Про незвичайний дивовижний світ.


                            Мир на землі - це дім і мама, й тато,

                            Й любові стільки - просто через край.

                            Це та земля, це щастя є багато

                            І в кожній хаті - хліба коровай.



                        Голубко біла, ти лети у світ

                        Хай буде мир у небі голубому...

                            


Слухайте, чесні люди Землі,
Дуже ми просимо вас:
Боріться, боріться, бо ми ще малі,
Мир  захищати для нас!




20 вересня 

Донеччина. Місто Краматорськ. Він немов чарівний дзвін звучить для кожного із нас.

                        153 роки від минулого до сучасного...

                          Краматорськ - місто надії, щастя, миру на землі...

                                

                                Яких тільки див на землі не бува -

                                Люблю Краматорськ - і дорожче нема,

                                І тишу ранкову, і дня кольори,

                                І місячну ніч, на Торці вечори



                    Я люблю Краматорськ - це не просто слова,
                    Я з серцем з тобою - дорожче нема...

                                         

                                         1 вересня 2021р.

                                            День знань

                         Вітаю учнів 9-А кл. зі святом!



Вересень щедро сонцем зігрітий.
В школу повсюди сходяться діти.
                    Квіти барвисті в них у руках,
                    Вогники щастя ясніють в очах.
                    В кожного радісна усмішка сяє.
                    Дзвоником першим їх школа вітає.
   

     
                                                                   3 вересня 2021р

                      УКРАЇНА - КРАЇНА, ЯКОЮ Я ПИШАЮСЬ

                                          До 30-ї річниці незалежності України
                                                    Ми діти свого народу 








                             Україна неповторна, едина, свята...




Комментариев нет:

Отправить комментарий

28 липня 28 липня — День Української Державності    Утвердження традицій понад тисячолітнього історичного шляху    28 липня цього року Украї...